درمان طبیعی نزدیک‌بینی

چطور چشمانمان را قوی کنیم، نظرات و پیشنهادات دکتر زرین آذر در مورد ورزش‌های چشمی

به دست آوردن دوباره بینایی طبیعی بدون استفاده از عینک و هر نوع تجهیز و روش مصنوعی دیگری آرزوی هر فردی با چشمانی ضعیف است. در اینجا نظرات دکتر زرین آذر، پزشک متخصصی که سعی دارد بیماری‌ها به روش طبیعی از جمله تغییر عادت‌های زندگی و خوراکی درمان کند، آورده شده است.

سوال: چشمانم نزدیک بین است. شماره یکی ۰.۷۵ و دیگری ۱ است. شنیده‌ام که با ورزش‌های خاص می‌توان شماره چشم را کم کرد آیا صحت دارد؟ اگر از امروز شروع به انجام این ورزش‌ها کنم، چقدر طول می‌کشد تا به طور کامل چشم‌هایم خوب شوند؟

چشمان شما زیاد ضعیف نیستند فقط کمی ضعیف هستند و احتمالا با انجام یک سری ورزش‌ها می‌توانند کاملا بهبود یابند.

در رابطه با سوال دوم شما، باید بگویم کاملا صحت دارد می‌توان با کنار گذاشتن عینک چشم‌ها را تقویت کرد. در آمریکا و کشورهای اروپایی متخصصین زیادی هستند که روی بهبود طبیعی چشم‌ها کار می‌کنند می‌توانید با جستجوی کلمه «eye exercise» در وب منابع زیادی بیابید. البته به معتبر بودن منبع توجه کنید.

کتاب‌های و فیلم‌های آموزشی زیادی به نام یوگا برای چشم موجود هستند. اگر برایتان ممکن است می‌توانید آنها را از آمازون تهیه کنید.

کارهای زیر می‌توانند به شما در بهبود چشمانتان کمک کنند

  • عینک را تا حد ممکن یا کاملا حذف کنید. یعنی تنها برای مواقع نیاز مثل رانندگی در شب از آن استفاده کنید.
  • تا حد امکان از تمرکز چشم‌ها روی فاصله‌های نزدیک دوری کرده و همیشه سعی کنید به دور دست‌ها نگاه کنید.
  • اگر سر و کارتان زیاد با کامپیوتر است، هر چند دقیقه یک‌بار چشم‌تان را از صفحه کاغذ یا کامپیوتر بردارید و به دور دست نگاه کنید. می‌توانید از روش پومودورو که هر ۲۵ دقیقه، ۵ دقیقه استراحت برایتان تنظیم می‌کند استفاده کنید.
  • به شدت از خیره شدن بپرهیزید.
  • از سعی کردن برای دیدن و فشار روی چشم‌هایتان پرهیز کنید. یعنی سعی نکنید چیزی را ببینید یا بخوانید. چشم‌ها باید بر صفحه کاغذ یا منظره‌ها بلغزند و عضلات چشم باید آرام و با کمترین انقباض ممکن باشند. یعنی چشم‌ها و فکر و جسم شما باید در آرامش باشند.
  • یکی از بهترین ورزش‌های چشمی پالمینگ است. برای انجام این ورزش دو کف دست را به یکدیگر مالش دهید تا انرژی و گرما در آنها تولید شود. سپس چشم‌ها را بسته و بسیار آرام کف دست راست را روی چشم راست و کف دست چپ را روی چشم چپ قرار دهید. دست‌ها را به گونه‌ای قرار دهید که مانند یک کاسه کوچک تمام چشم‌ها را بپوشانند. دقت کنید که کف دست‌ها به چشمان‌تان فشار نیاورند و فضای بین انگشت‌ها، و بین کف دست و بینی کاملا پوشیده شده باشد و هیچ شکافی برای عبور نور از میان انگشت‌ها و کناره دست‌ها وجود نداشته باشد. بهبود طبیعی چشم

یادتان باشد این کار را بسیار با آرامش و به طبیعی‌ترین شکل ممکن انجام دهید و از هر گونه تلاش و فشار بپرهیزید. هر چقدر می‌توانید دست‌ها را روی چشم‌ها نگه دارید. برخی از افراد ساعت‌ها دست‌شان را روی چشم‌شان نگه می‌دارند و به پالمینگ ادامه می‌دهند. این ورزش را می‌توانید چندین بار در روز انجام دهید.

  • تماشای تلوزیون را کنار بگذارید.
  • استفاده از کامپیوتر برای خواندن و نوشتن در دوره این درمان به حداقل برسانید.
  • از نور کافی برای خواندن و نوشتن و همچنین دیدن و تماشا کردن استفاده کنید.
  • همچنین اگر برایتان ممکن است تا حد ممکن رژیم غذایی‌تان را به رژیم سالم گیاهی تغییر دهید. در برنامه خوراکی‌تان نوشیدن روزی دو سه لیوان آب هویج و آب سبزی‌های مختلف اضافه کنید.
  • در آخر باز هم توصیه می‌کنم که عینک را باید کلا کنار بگذارید و از فشار آوردن به چشم‌ها برای دیدن فاصله‌های دور خود‌داری کنید. فراموش نکنید که چشم‌ها باید به آرامی روی اشیا و مناظر بلغزند و نگاه‌ کردن و دیدن نباید همراه با کوشش و فشار روی چشم‌ها باشد.

با اینکه بعضی‌ها معتقدند که با خام گیاه‌خواری می‌توان بینایی چشم‌ها را اصلاح کرد به شخصه این مسئله را باور ندام.

به نظر من بهترین راه تقویت چشم برداشتن و کنار گذاشتن عینک و انجام ورزش‌های خاص روزمره برای قوی کردن عضلات چشم است. از این ورزش‌ها می‌توان نگاه کردن (اما نه خیره شدن) به دور دست و افق، پرهیز از مطالعه در تاریکی، دوری از تماشای تلوزیون، استراحت به موقع چشم‌ها و جلوگیری از خستگی‌ آنها و انجام کارهایی از این قبیل است.

افراد زیادی هستند که با انجام ورزش‌های خاص عضلات چشم‌شان را قوی کردند و توانستند عینک را کنار بگذارند. کتاب‌های مختلفی در این زمینه نوشته شده است که بسیار مفید هستند. اگر برایتان ممکن است عینک یا لنز را کنار بگذارید و ورزش‌هایی که در کتاب‌های زیر آمده است را دنبال کنید، مطمئن باشید نتیجه می‌گیرید.

کتاب‌های مختلفی در این زمینه نوشته شده‌اند که مراجعه به آنها مفید است

۱. عینکت را بردار و ببین، نویسنده ژاگوب لیرمن

۲. هنر دیدن، آلدوس هاکس لی

۳. دکتر بیتز، آموزش دیدن. دکتر بیتز چشم پزشکی بود که روش بهبود بینایی چشم به وسیله ورزش‌های مختلف و راه‌های طبیعی پایه‌ گذاری کرد.

دی.وی.دی به نام یوگای چشم وجود دارد که توسط فردی اجرا شده و تقریبا به دلیل نزدیک‌ بینی شدید نابینا بود. با کمک این روش‌ها اکنون بدون عینک می‌تواند رانندگی کند.
خودم این‌ روش‌ها را قبول دارم و افرادی را می‌شنایم که با این روش‌ها نزدیک‌ بینی‌ شان را اصلاح کردند. اما متاسفانه شیوه زندگی من به صورتی است که مداوم با مطالعه، نوشتن و کار با کامپیوتر سر و کار دارم به همین دلیل نتوانستم کامل عینک را حذف کنم اما شماره‌های آن را کاهش دادم.

وب سایت دکتر لیبرمن نیز می تواند به کسانی که می خواهند با استفاده از روشهای طبیعی بیماری چشم خود را درمان کنند مفید باشد.

بهبود طبیعی چشمهمچنین کتاب دیگری در همین رابطه با عنوان: درمان طبیعی بیماریهای چشم توسط دکتر آندره پاسبک نوشته شده به فارسی ترجمه شده است. این کتاب را ساعد زمان ترجمه و انتشارات ققنوس منتشر کرده است.

لینک خرید آنلاین: تا تاریخ کنونی در آدینه بوک موجود نبود. می‌توانید ا دیگر فروشگاه‌های الکترونیکی و کتابفروشی‌ها تهیه کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید: